Nusa and teaching - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu Nusa and teaching - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu

Nusa and teaching

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

21 Mei 2016 | Indonesië, Nusa Lembongan

Hi allemaal!

Daar ben ik weer met een nieuwe blog! Na een aantal opmerkingen waar mijn nieuwe blog toch bleef, ben ik er nu maar even voor gaan zitten.

Wat heb ik vorige week allemaal gedaan.. Veel! We beginnen bij vorig weekend in Ubud. We gingen met de vrijwilligers een rondje Ubud doen. Een leuke en redelijk moderne stad. Gezellig om 's avonds wat te drinken en een ijsje te halen. Wij hebben de cultuur van Ubud ontdekt in een Nederlandse café! Waarvan de eigenaar een oude bekenden van m'n vader en ooms is. Hij vond het ontzettend leuk dat ik even kwam kletsen. Na een leuk gesprek liet hij de nieuwe muur van de kroeg zien namelijk de Nijmeegse Waalbrug. Zo is er een stukje Nijmeegs trots helemaal te vinden in Bali! De dag erna zijn we nogmaals naar Ubud geweest om te lunchen en de rijstenvelden te bekijken. Tof om te zien maar ook heel apart. We zijn daar snel doorheen gelopen want zulke attracties zijn leuk om even gezien te hebben.

Het weekend ben ik met twee andere vrijwilligers naar het eiland Nusa Lembongan geweest. Een heel rustig en mooi eiland! De eerste dag hebben we meteen een boottocht gedaan door de Mangrove van het eiland. Een soort bos in het water waar het heel rustig is. Daarna hebben we wat plaatsen bezocht zoals een gaaf strandje tussen de kliffen en hebben we op Mushroom bay bij een hippe eettent goed gegeten. De naam zegt het al maar deze eetspecialiteit was niet op mijn bord te vinden.
Als je op zo'n eiland bent moet je natuurlijk ook de onderwaterwereld gaan bekijken. Met een snorkeltripje naar de mooie afgelegen plaatsen van het eiland op het programma, hebben wij ons de dag erna uitstekend vermaakt. Ik heb flink gedoken om tussen de scholen vissen te zwemmen. Dit was zo gaaf en zeker het leukste om te doen in Nusa!
Na het snorkelen zijn we op zoek gegaan naar de Blue Lagoon en the cliff. De Blue Lagoon is een stuk van de zee verscholen tussen rotsen. Daarna naar the cliff. Dit was een stuk rots vanuit een café waar je in het water kon springen. Maar hier moest je natuurlijk wel voor betalen dus dan hoeft het niet zo nodig. Bij dit cafeetje hebben we natuurlijk een juice gedronken, dit keer een ananas. Voor het uitzicht hoefde we gelukkig niet te betalen en dit was ook zeker de moeite waard. 'S avonds nog een goede pizza gegeten in een restaurant aan zee en de volgende dag zijn we weer terug naar Keramas gegaan om les te geven.

De lessen die ik vorige week heb gegeven waren best pittig. Ik had namelijk de advanced studenten. Zulke klassen vind ik wel het leukst om les te geven! Ze zijn zo geïnteresseerd en gemotiveerd dat zelfs grammarles geven niet erg is. Voor de lessen vorige week ben ik nog met een vrijwilliger naar een resort in de buurt geweest. Heerlijk gerelaxed vanuit het zwembad naar de zee gekeken. Normaal is een dagje zwemmen daar rond de 20 euro maar door een goede smoes van m'n collega hebben wij hier gratis mogen vertoeven.

Na een drukke week ben ik dit weekend alleen op pad gegaan naar het stadje Canggu. Dit is echt een hipster town! Geweldig! In m'n volgende blog vertel ik hier meer over maar nu ga ik snel een restaurant opzoeken om te eten want ik krijg alleen maar meer honger van het getyp over pizza's en mushrooms!

Bedankt voor het lezen van dit verslag en ik probeer snel weer een nieuwe blog te plaatsen! Oh en ik heb uitgevonden hoe je foto's bij een blog moet plaatsen dus bij deze nog een paar foto's om jullie verder niet jaloers te maken!

Liefs xx


  • 21 Mei 2016 - 16:54

    Oma:

    Tessa ik heb je berichtje gelezen en ik vind het zo fijn dat je het naar je zin hebt en leuke dingen meemaakt.
    Ik denk iedere dag aan jou oma vergeet je echt niet
    Wees maar heel lief en doe goed je best dan kom je heel ver!groetjes en kusjes van je oma

  • 21 Mei 2016 - 17:01

    Lammy:

    Leuk om weer te lezen oma heeft ook genoten van het verslag ze heeft helemaal zelf gelezen op mijn mobiel!
    De foto's kan ik niet vinden gelukkig heb ik ze ook op de app! !geniet er van

  • 21 Mei 2016 - 18:35

    Miranda:

    Tessa,wat een heerlijke tijd heb je daar geniet er iedere minuut van . Leuk om het allemaal te volgen . Gr Miranda xxx

  • 21 Mei 2016 - 18:38

    Anita Rensen :

    Wat gaaf tessa wat je allemaal meemaakt geniet ervan xxx

  • 21 Mei 2016 - 21:15

    Miriam:

    Lieve Tess
    Dank voor je verslag en natuurlijk vind ook ik t héél bijzonder dat er n stukje Nijmegen in Bali te vinden is, hoe leuk is dát !
    Geniet van alles en pas goed op jezelf
    Alle liefs en n dikke knuffel van tante Miriam en natúúrlijk ook van oom Hanjo xxxx

  • 22 Mei 2016 - 11:30

    Oma En Opa:

    hallo Tessa ik hoor van je ouders dat jij heterg naar je zin heb daar wij vinden vinden het super dat jij dit doet. Je vader heeft ons uitgelegd hoe je op het reis veslag kan komen dus wij gaan ze lezen. Wij vinden dit hartstikke leuk om dit te gaan lezen. Heel veel groetjes en een dikke kus van oma en opa.en pas goed op jezelf

  • 22 Mei 2016 - 12:07

    Tessa Klaassen:

    Wauw Tessie! Echt superleuk om te lezen over alles wat je aan het doen bent, geniet er maar lekker van! Ben benieuwd naar je nieuwe blog

  • 22 Mei 2016 - 14:38

    Ursula:

    Lieve Tess,
    Bedankt voor je leuke reisverslag en de prachtige foto's!
    Eric en ik genieten ervan en krijgen bijna zin om ook ooit eens daar naartoe te gaan...!
    Maar je moet wensen blijven houden, he?! Dus dit jaar maar gewoon in Europa.
    Veel plezier en geniet van elke minuut!
    Dikke kus van ons! xxx

  • 22 Mei 2016 - 15:49

    Tessa:

    Wat lief allemaal! Bedankt voor de super leuke reacties!

  • 23 Mei 2016 - 21:05

    Manon:

    Leuke blog weer Tess en wat een prachtige foto's !
    Kijk alweer uit naar je nieuwe blog.
    Liefs xxxxxx

  • 24 Mei 2016 - 16:41

    Koen:

    Leuk Tess fijn dat je het naar je zin hebt ! En dat je zoveel moois ziet.
    Heel veel plezier daar !!!

  • 28 Mei 2016 - 19:18

    Jose:

    He Tess, hoorde van Manon dat je het grote avontuur aanging,
    natuurlijk meteen even naar je op zoek gegaan.
    Heb net je blogs gelezen,
    je hebt het in ieder geval goed naar je zin!
    Geniet van je tijd daar.
    Dit nemen ze je nooit meer af.
    Ik blijf je volgen.
    kuzz Jose

  • 30 Mei 2016 - 14:42

    Laura:

    Hooi Tesje! Klinkt allemaal super gaaf! Ik wacht op je volgende blog hihi :)
    De foto's zijn denk ik niet zo goed gelukt met erop plaatsen ;)
    Geniet ervan (vooral lekker van het weer, het is hier weer eens bagger)!
    Liefsxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Nusa Lembongan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2016

Best of Bali

21 Mei 2016

Nusa and teaching

11 Mei 2016

Get to know Indonesia
Tessa

Actief sinds 11 Mei 2016
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 2449

Voorgaande reizen:

11 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: